Den uperfekte forsamling

Vi er mennesker på vej i livet med alt hvad det indebærer af fejl og mangler. Derfor er vi alle søgende i vores forskellighed. Vi er et troens fællesskab baseret på en gudstro. En tro på at Jesus Kristus kan være en personlig ven og tilvejebringer af et evigt liv. Det er den bibelske fortælling der binder os sammen.

Vi er en kirke, fordi vi er en gruppe mennesker der deler nogle grundholdninger til tro og livssyn. Men samtidig er vi klar over at “den sande kirke”, består af alle mennesker der søger Gud i oprigtighed. Vi mener det er vigtigt, at vi er sammen om at tilbede Gud. Det er også årsagen til at vi går i kirke. Hvorvidt du kommer i den ene eller anden kirke, vil vi meget gerne at du besøger os, for at se hvordan vi har det.

Vores vision er at du kan opleve et inspirerende fælleskab.

Om kirken

Vi er en kristen protestantisk frikirke tilknyttet Syvende Dags Adventistkirken i Danmark. Vi forkynder Jesus Kristus som frelser og inviterer alle til at være en del af det kristne fællesskab. Alle der ønsker at deltage når vi samles er med i vores fællesskab.

Du kan komme og gå som du ønsker i kirken, og vores ønske er at du vil finde nogle værdier du kan bruge i hverdagen. Der er mange adventistkirker i Danmark. Mange af dem er meget små fælleskab men alle er virkelig glade for at se nye ansigter.

Vi mødes om lørdage, da vi mener Gud satte denne dag til side til hviledag ved skabelsen af vores verden. Dagen har i bibelen fået navnet “sabbatten”. Også jøderne fejrer denne dag som hviledag, og der er mere end 500 andre kristne grupper der også helligholder den bibelske sabbat. Du er altid velkommen til at besøge eller kontakte os, hvis du har spørgsmål. Du kan også læse mere om os, på kirkens hovedside “adventist.dk“.A

Hvad tror vi på?

Vi deler den protestantiske tro med andre evangeliske frikirkesamfund. Vi tror på Bibelen som en guddommelig samling skrifter, hvor budskabet om Jesus Kristus som frelser fra ondskab og ødelæggelse forkyndes. Vi tror at Gud ønsker at kommunikere med os, og at noget af det vigtigste vi kan beskæftige os med, er at søge et fast åndeligt holdepunkt i tilværelsen. Dernæst tror vi på, at vores verden kommer fra noget godt da Gud skabte det hele. Kulminationen på denne verdens historie tror vi sker ved at Gud selv åbenbarer sig og vil skabe en ny himmel og en ny jord. Ønsker du at udforske dette nærmere, kan du læse videre på kirkens hovedside her.