Vi er alle planter i Guds have

Jeg er født i Kristiansand i Norge, hvor jeg blev uddannet som Agronom og arbejdet både med planter og dyr. Men da mennesker var min største interesse, rejste jeg til England for at studere teologi. Jeg har tidligere arbejdet som præst i Norge, lidt nord for Polarcirkelen. Her var frisk luft, fjelde og hav! I 1989 flyttede jeg med min familie til Danmark for at arbejde som præst i Køge, men en skilsmisse kom i vejen for min energi, og i mange år drev jeg eget IT firma med softwareudvikling til danske kommuner.

I foråret 2015 blev jeg spurgt om at genoptage arbejdet som præst. Min indre ildebrand for andre mennesker var aldrig rigtigt blevet slukket, så jeg accepterede udfordringen. Nu arbejder jeg som regionspræst på Sjælland i et præsteteam. Derudover arbejder jeg med “webkirke.dk”, et projekt der henvender sig til alle troende og søgende i Danmark.  Jeg har 3 voksne børn, – 2 sønner og en datter med min nuværende hustru.

Min grundtanke i arbejdet med mennesker, er at vi alle er en plante i Guds væksthus. At vande, pleje og inspirere dig så du kan opleve og bevare en tro på en personlig Gud, ser jeg som min vigtigste opgave!